Aparatul ortodontic | Alimente recomandate


Alimente recomandate dupa vizita de activare a aparatului ortodontic | O analiza a piramidei alimentare

Dupa fiecare vizita de activare a aparatului ortodontic, de obicei dintii dumneavoastra sunt mai sensibili sau durerosi, facand dificila mestecarea alimentelor. Nu trebuie sa va ingrijorati; in saptamana de acomodare, veti gasi alimente din fiecare grupa nutritiva, pe care le veti putea consuma fara a accentua durerea. Sa o luam de sus in jos:

Aparat ortodontic ceramic

Aparat ortodontic ceramic

Dulciuri rafinate: In varful piramidei (portii mici si ocazionale) sunt dulciurile. Din aceasta categorie, va puteti bucura de o crema sau o felie de tort. Nu aveti nevoie sa faceti eforturi pentru a le mesteca, iar daca sunt reci, va pot ameliora din durere.

Produse lactate: In nivelul imediat urmator sunt produsele lactate, cu recomandarea consumului de 2-3 portii zilnice. Multe produse lactate pot fi consumate fara efort la mestecare: lapte, iaurt, branza dulce, chiar si inghetata. Servite reci, pot ameliora durerea.

Proteine (carnuri si leguminoase): pe acelasi nivel cu produsele lactate, sunt si alimentele cu multe proteine in continut, cu un necesar zilnic de 2-3 portii. Aceasta este probabil grupa cea mai dificila cand suferiti de dureri la mestecat. Optiuni sunt alimentele ce pot fi taiate marunt sau tocate: carnea de peste, chiftelute sau drob, sau un rasol foarte fraged, si fasolea batuta.

Legumele: Sub grupul produselor lactate sunt situate legumele, cu recomandarea a 3-5 portii zilnice. Exista metode de a manca legume fara a face un efort major la mestecat: supe de legume, legume fierte, piureuri. Exista si legume care sunt moi in mod natural: mazare, dovlecei si nu necesita gatire excesiva.

Aparate ortodontice  fixe

Aparate ortodontice fixe

Fructele: situate la acelasi nivel cu legumele, se recomanda un consum zilnic de 2-4 portii. Ca si legumele, unele fructe sunt moi – banane, unele pere, citrice. Fructele tari pot fi gatite – mere coapte – sau transformate in sucuri.

Carbohidratii: nivelul ce mai de jos al piramidei, cu un necesar zilnic de 6-8 portii, este reprezentat de carbohidrati. Usor de consumat pot fi painea (fara coaja), clatitele, paste (evitati “al dente”), piureul de cartofi, mamaliga.

Comments are closed.